Veelgestelde Vragen

Wat als ik toch een fysieke afspraak nodig heb?

In 95% van de gevallen kan de dermatoloog op basis van foto’s en dus zonder fysieke afspraak een advies en behandelplan voorstellen. De dermatoloog zal daarbij steeds aandachtig te werk gaan en zich de vraag stellen of een fysieke afspraak nodig is.

Mocht blijken dat jouw specifieke huidaandoening toch verder onderzoek vereist in een praktijk, dan zorgen wij dat je zo snel mogelijk bij de dichtstbijzijnde Skindr-dermatoloog langs kunt gaan voor verder onderzoek.

Krijg ik opvolging voor mijn huidprobleem?

Absoluut. Een huidaandoening verdwijnt in de meeste gevallen niet van de ene dag op de andere en wij willen patiënten doorheen dat hele proces de juiste zorg verlenen. De dermatoloog beslist hoe lang het consult open blijft staan en wanneer je een (betalend) follow-up consult kan starten om op te volgen hoe je genezingsproces verloopt, bij te sturen indien nodig of een nieuw recept te voorzien. Tijdens de online follow-ups kan je nieuwe foto's van je aandoening uploaden en vragen stellen aan jouw dermatoloog.

Kan ik vragen stellen aan de dermatoloog? En voor hoe lang?

Via de chat in het platform kan je al je vragen stellen aan je dermatoloog, net zoals bij een fysiek consult. Onze dermatologen helpen je graag met je bezorgdheden en zullen dan ook steeds concrete antwoorden bieden op je vragen omtrent je huidaandoening. Je kan een week lang vragen stellen tenzij de dermatoloog beslist om het consult eerder af te sluiten. Deze kan ook beslissen om het consult langer open te laten.

Is een Skindr-consult terugbetaald via mijn zorgverzekering?

Er is voorlopig geen terugbetaling voor een consult via Skindr via je zorgverzekering. Skindr is een private service die los staat van je zorgverzekering. De gemiddelde wachttijd voor een fysiek consult kan erg oplopen. Bij Skindr krijg je gemiddeld binnen de 48u antwoord en hoef je je niet te verplaatsen.

Hoeveel kost een Skindr-consult?

Een consult met een dermatoloog kost via Skindr €39. De arts bekijkt je informatie en foto's en stuurt je een advies en eventueel een recept voor de benodigde medicatie. Je kan extra vragen stellen aan je dermatoloog via chat.

Hoe kan ik een consult voor mijn kind doen?

Om Skindr te gebruiken moet je minstens 18 jaar zijn. Als ouder kan je wel voor je minderjarig kind een consult vragen. Het werkt als volgt:

1) Je zal gevraagd worden om foto's op te laden en een beschrijving te geven van de huidaandoening van je kind.

2) Daarna kan je aanvinken voor wie het consult bedoeld is. Je kan de gegevens van je kind invoeren.

3) Ten slotte vul je je eigen contactgegevens in.

Jij zal als ouder de communicatie met de dermatoloog doen. Dit kan natuurlijk ook gebruikt worden voor andere familieleden of personen waarvoor je optreedt.

Wat betekent gemiddelde wachttijd?

De wachttijden in dermatologie lopen op tot enkele maanden. Skindr wil hier actief iets aan doen door de communicatie met je dermatoloog te optimaliseren. De dermatologen die bij Skindr aangesloten zijn trachten je consult zo snel mogelijk te beantwoorden en meestal binnen de 48u. Het weekend en de nacht valt buiten de werkuren.

Hoe verloopt een Skindr consultatie?

1. Na registratie kan je je huidprobleem uitvoerig beschrijven en foto’s via je smartphone uploaden.

2. Je dermatoloog kan vragen om bijkomende informatie of bijkomende foto’s. Indien nodig, zal de dermatoloog je telefonisch contacteren.

3. De dermatoloog zal een advies geven en eventuele recepten voor medicatie worden onmiddellijk toegevoegd.

4. Je krijgt een melding van Skindr via email wanneer je dermatoloog geantwoord heeft.

5. De mogelijkheid blijft bestaan om via het platform bijkomende vragen te stellen, tot het consult afgesloten wordt door je dermatoloog.

Advies van een dermatoloog binnen 48u.